Barbora Lepší
WebsiteFacebookInstagramBarboru Lepší zajímají detaily vlasů, záhyby nebo struktura kůže. Nikoliv ve smyslu anatomie, ale těla jako formy a „enigmy“ současně. V její práci se projevuje vliv grafických programů, jejich vizualita, efekty, vrstvení, rámování. Výsledek je ale hmotný, má svou strukturu, skladbu materiálů, „tělesnost“.
Jednotlivá díla, ačkoliv vznikají intuitivně, jsou však zasazena do případně volených referenčních polí (surrealismus, Kris Lemsalu, Aaron Curry, magický realismus, Ester Krumbachová, nová vlna, Eva Hesse).
Nad tyto reference bych uvedl ještě určitou formální a možná i obsahovou blízkost tvorbě Jitky a Květy Válových. Jejich existencialismus se v podání Barbory mísí s „popovým“ barvami podkladů i plochostí fixů.
– text Marek Meduna
Výstavy umělce
Abstrakce a realita
Výběr děl reaguje na současné tendence abstraktní kresby a malby Barbory Lepší a Tomáše Absolona v kombinaci s experimentální fotografií Lenky Glisníkové.
Na jednom místě můžete vidět kombinaci současnému českého designu a umění v podání Tadeáše Podrackého.
Dílo Metahumans Michala Pustějovského a Romany Drdové se naopak nachází ve výloze a reaguje svým obsahem na kolemjdoucí. Jedná se o holografickou projekci s uměle vytvořenými bytostmi s předurčenými emocemi.